05 maj 2009

Viktkoll av Klara

Ida har jag och Klara varit på barnmottagning för vägning. Efter allt som har varit så var alla super nöjda att hon väde 9220 gram idag.. Har gått upp 400 sedan sist som var för 5 veckor sedan.
Hennes längd var 75 cm. Inte konstigt att vi tycker att hon är lite liten. Hon borde börja använda storlek 86 snart men det kan vi glömma storlek 80 är det som gäller. Min största problem är att jag inte hitter en jacka till henne en vindtät jacka i storlek 80 verkar hopplöst.. Den ska ju inte vara fodrad heller...

Om ni mins så skrev jag i påskas att hon och jag var på akuten och inhalerade. Doktorn idag sa att han skriver ut en ihalhator till henne och ett barnmunstycke så vi kan göra detta hemma skönt. Det är väl roligtvis förkylningsastma hon har.

Nu ska vi besiktiga bilen idag också får hoppas att den går igenom utan anmärkning.

Ha en bra eftermiddag,...

Inga kommentarer: