05 februari 2009

Varit mycket idag


Idag har vi varit på IKEA med farfar och köpt lite glödlampor+lite annat. När vi kom hem så åt vi lite lunch och tog det lungt( en stund iallafall) Klara lade sig för att sova.

Ida var lite rastlös och klättrade på mig och hängde i sina romerska ringar. På en sekund hände det hon kastade sig från stående i mitt knä ut i luften i ringarna, tappade taget och slog i huvudet i golvet. Blev lite illamående och kräktes vi gosade en stund jag ringde sjukvårds upplysningen där sa dom att barn får somna bara man har koll på dem och går att väcka. Så Ida sov en timma i vagnen medans vi var och handlade mat i affären. Men när vi väckte henne igen så kräcktes hon igen då bestämde vi att hon och Daniel skulle gå upp till husläkarna runthöret för att kolla läget. Efter 90 minuter kom dom hem och hade fått en remiss till ÖSTRA som vanligt...(För er som inte vet så opererades Ida akut när hon var 4 månader och Klara fick RS viruset när hon var 3 veckor... Vi har gjort ett par dagar på det där sjukhuset..

Så Daniel, Ida och farmor åkte iväg. Jag skulle ju ha klädparty och mina gäster var redan här..Kändes lite jobbigt att inte åka med. Mitt klädparty var riktigt lyckat men lite jobbigt var det ju att ha halva familjen på östra. Men vid 21:30 tiden så kom dom hem igen. Läkaran hade kollat blodtryck, pupiller, reflexer ett par gånger och bedömde att det var OK att åka hem igen. Men en lugn dag i morgon i Idas takt är ordinationen.

Nu ska jag sova gott när jag vet att min älsklings Ida är hemma igen.


Ida älskar sina ringar ville hänga i dem så fort hon kom hem med det fick hon inte.

2 kommentarer:

Olivia sa...

Usch vad jobbigt, jag ryser!!! Ni får ta det jättelugnt idag och mysa. Hoppas hon blir bra snart lilla Ida. Stora kramar till er!

Catharina sa...

Åh, stackars Ida, och vad läskigt för er föräldrar också. Det är så hemskt när de slår sig och blir sjuka :-(

Kram Catharina