15 mars 2010

Vilken dag...

Ida vaknar och säger efter en stund att hon har ont i örat, jag säger att då får vi åka till doktorn. Ringer till mormor och frågar om hon kan ha Klara en stund. Tar på oss alla och går ut och startar bilen för den ska vara varm.
När jag kommer in för att ta på dom ytterkläder frågar jag Ida igen e det riktigt säkert att du har ont i örat? Neej mamma jag skojade bara... Jag blir lite arg och förklarade att det inte är OK att ljuga.

Jag går ut igen för att stänga av bilen då hör jag dörren smälla igen då jag tittar upp står Klara på utsidan och Ida på insidan och har lyckats låsa dörren. Jag säger till Ida att låsa upp igen men det kan hon inte..
Hon gråter inte utan gör som jag säger. Säger åt henne att leta upp mina nycklar och försöka kassta ut som genom köksfönstret. Hon får upp fönster men kommer två gånger med fel nycklar. Hela tiden är hon lugn men till slut säger jag att detta inte heller e OK att låsa dörren. Då blir hon ledsen och jag ringer grannen som har extra nyckel. Tänkte hela tiden vi var utlåsta att så länge hon e lugn kör jag på att vi inte kommer in så kanske hon inte gör om det.
Den största andledningen att jag inte lät henne försöka hitta rätt nycklar var att Klara inte hade ytterkläder på sig.

Sedan begav vi oss till kyrkan för den öppnaförskolan så mysigt där vi målade påskägg som vi kan lägga godiset i. Efter detta så åkte vi till Sofi, Jonna och Elsa för lek och lunch. Lilla Elsa gick så fint så.

När vi sedan kom hem så blev det mellis innan mormor kom så jag och Ida kunde åka till åby simhall för Idas första gång i simskolan. Som gick super bra.

en härlig och händelsrikdag hemma hos Noréns

Inga kommentarer: