18 oktober 2010

Vårda ögonklinik...

Inatt ska jag iväg och jobba. Hoppas på att få sova gott imorgon när jag vaknar ska jag åka in till Göteborg. Jag ska på besök på Vårda ögonklinik och se om jag kan göra en laseroperation på mina ögon så jag slipper linser och glasögon.. Blir jag godkänd är det 3-4 veckors väntetid att få det gjort. Roland åker med mig in då jag inte får köra bil på ett par timmar efter undersökningen...

Ida har varit en regning och höstig dag. Ida och Klara har varit på dagis och lekt hela dagen medans jag sov. När jag hämtat hem dem läste vi och mös framför brasan hösten e mysig tycker jag...

Vid maten så bråkade Klara om att äta upp när jag frågade varför hon bråkar sa hon sakna Hugok och tittade ledsamt ut genom fönstret. Om du äter upp får du ringa honom vips så var maten uppäten..

3 kommentarer:

Olivia sa...

Vad kul med ögonoperation. Jag gjorde det för ca 5 år sen och jag har inte ångrat mig en sekund. Det är helt underbart!
Vilken metod har du valt?
Kram!

Familjen Norén sa...

Lasek/elsa blir det.. Jag är närsynt och hoppas på att det inte blir för jobbigt efteråt..Hur många dagar tog det för dig att bli OK? KRAM

Olivia sa...

Lasek/elsa gjorde jag också, tyckte att det verkade mycket bättre än lasik faktiskt...
De två första dagarna var värst och rätt jobbiga. Första dagen kunde jag inte öppna ögonen alls, de bara rann och rann och jag var EXTREMT ljuskänslig, jag var tvungen att gömma mig under ett täcke om någon kom in i rummet. Dag två var ungefär likadan fast ögonen rann mindre och jag hade mindre ont. Sen började det vända tredje dagen, jag hade solglasögon hela tiden och då gick det. Sen gick det ganska fort faktiskt, helt plötsligt kändes det mycket bättre.
Mitt råd: se till att ha någon som tar barnen dag 1 och 2 så att du kan ligga i mörkret och inte behöver göra så mycket...
Du kommer inte att ångra dig! Det är som ett nytt liv man får tyckte jag! Nu är jag inte ens speciellt ljuskänslig, ungefär som innan operationen. Dock ser jag liite mindre bra i mörkret men det går...
Kram!