21 mars 2009

Så det kan bli,,,

Ida har vi varit på barnens syssling Lovisas dop. Dopet var i Gråbo i en jätte mysig kyrka. Och vädret gjorde ju allt ännu trevligare. Efter detta åkte Daniel med Roland och Birgitta ner till stugan där det skulle fällas träd och fixas.

Så jag och barnen åkte till mormor för att äta middag. Klara skulle även sova över där. Då hon har sovit borta väldigt lite och behöver öva på detta.
Mormor Iris har varit sjuk mer eller mindre hela Februari och Mars men nu är hon piggare hoppas det håller i sig.

När vi ätit klart så tyckte jag att vi skulle åka hem Ida och jag. Men det tyckte inte Ida hon skulle minsann också sova hos mormor. Jag förökte med allt att hon skulle få sova hos mig. m.m. Men icke hon skulle också stanna. Så jag fick åka hem och hämta hennes sova saker. Så nu sitter jag här en lördag kväll utan barn och utan man. Vad ska man göra.. Tror nog det blir en sväng upp till Theresa.

Tänk att kunna gå ut efter kl 19 och komma hem när man vill.....

1 kommentar:

Catharina sa...

Wow, gå ut och komma hem när man vill... jag det är ju verkligen inte varje dag!!

Ganska skönt att vara ensam hemma eller? Tomt? Det låter som en bra idé att spendera kvällen med Theresa tycker jag :-) Själv sitter jag i soffan med sovande bebis i rummet bredvid och Johan är ute med några kompisar.

Ida är verkligen cool med att sova borta, det måste vara skönt! Hoppas ni kan öva upp Klara till samma :-) Jag hoppas att Gabriel kan gilla det när han blir större också.

Kram och trevlig kväll!