28 november 2009

Det bli nog inte en vit advent

I morse vaknade Klara som vanligt tidigt men jag fixade en god macka och oboy till henne. Oboy är hennes favis just nu och vi har sagt att på helgerna får det vara ok. Jag frågade om hon ville äta i källaren och se på mamma mia, jag gick och la mig och sov igen. Lite i åtta gjorde hon oss påmind om att hon fanns. DÅ skulle hon bada.. Ja lite bortskämd blir hon allt den lilla godingen.

Efter badet hjälpte hon oss advetspynta. Lite svårt var det allt första gången i ett nytt hus. Vi har ju lite fler fönster i huset än i lgh.. Men sedan var hon allt sugen på mamma mia igen..

Jag och Klara la oss för att sova efter lunch jag skulle ju jobba inatt. Daniel körde iväg och köpte advetslampor som saknades och mossa.

När Ida kom hem från stugan där hon varit med Farmor/farfar och Jonna och bakat pepparkakor och matat hästar, åkte vi till mormor på glögg mys kväll. Ida busade med Hampus och tyckte Margita var en annan favorit.

När jag åkte till jobbet ikväll sov båda tjejerna och farfar var där och passade dom. Daniel var ute och spelade bowling med kill kompisar.

Inga kommentarer: