03 november 2009

Vaccinerad Ida

När jag hämtad Ida och Klara från förskolan idag tänkte jag ta vägen förbi vårdcentralen för att vaccinera Ida mot nya influensan. Men det var fler än jag som tänkt samma tanke... Så det blev hem istället och mysa lite och äta middag.

När klockan närmade sig sju så tog jag och Ida bilen bort till vårdcentalen igen då var där mycket folk fortfarande dom hade öppet hus mellan 15-19. Dom sa efter jag varit där i 10 minuter att vi har bara 4 barn doser kvar idag. Så då försvann väldigt mycket folk. Ida och två andra barn blev kvar. Vissa sa att dom varit där i nästan två timmar...Och ändå fick dom inget..

När det var Idas tur så hoppade hon snabbt upp i mitt knä. Syster sa Ida ser lite blek ut. Mitt svar blev hon är född sådan.. Hennes inte så höga blodvärde ger väl henne en lite mer blek färg. Sedan kom sticket och Ida sa inget blev väldigt glad för sitt plåster och sprang sedan ut till sin dagis kompis Annie som också var där och tog sprutan. Man skulle vara kvar 20 minuter efter så man inte skulle reagera...

Inga kommentarer: