04 oktober 2009

Höst rusk

I morse blev det stor mysig frukost. Farfar fick fil med Bodil sylt mycket gott tyckte han. När vi ätit blev det en mycket lugn förmiddag. Till luch lagade vi sedan kassler med skivad potatis jag och Ida smet ut en stund när vi hörde glassbilen komma.

Efter lunch blev det fotbad av mina fötter riktigt välbehövligt. När jag var klar ville Ida och prova. Efter att Klara vaknat trotsade vi vädret och gick ut och lekte. De siste äpplena plockade vi upp de fula åkte på komposten de andra har blivit en paj.

Vi träffade Måns ute som fyller 3 år idag han hade en ny tuff sparkcyckel. Men tillslut kom regnet och vi rusade in. Måla stog på schemat jag stod med ryggen mot tjejerna men efter en stund tyckte jag allt att Ida pratade lite väl lite..


Man blir väl extra trött av blåsigt höst väder kan jag tro.

1 kommentar:

Bodil sa...

Jo det tar på krafterna. Lilla gumman. Var det kanske svart vinbärssylten som farfar fick i filen?
Kram till er
Bodil