27 september 2009

Fest och lite halsfluss

När jag kom hem så var tjejran vakna jag hjälpte dem att klä på sig innan jag la mig för att sova- Farmor och farfar slulle komma kl 9 och hämta dom. Jag sov inte så gott jag hade ont i min hals. När jag vaknat så grejade jag och D lite slipade fönster och Daniel satte upp lite hyll plan i en garderob.

Vid 16 tiden var det dax att åka till Daniels jobb där vi skulle samlas halv 5. En buss stod och väntade som skulle ta oss till kräftskivan. På bussen serverades det gott att dricka och tilltugg. Vi hamnade hemma hos Helena som bor i Lerum. Där var det dukat för fest och lek.




När lekarna var över så blev det kräftor gott var det jag försökte ta en snaps för att lindra min hals lite men det gick inte jag fick bara ondare och ondare.
Dans och fest var det för fullt tills bussen tog oss hem vid halv två. Hemma i fjärås var vi kl 3.

Jag sov inget vid 5 tiden gick jag upp för att ta reda på när
närakuten öppnade. Jag slumrade till lite och kl tio i sju satt jag i bilen jag ville vara först in till doktorn. Väl där var jag först och kl tio över sju satt jag i bilen på väg hem jag och min halsfluss..
Så idag har jag inte gjort något bara vilat och försökt få i mig dricka.
Tjejerna skulle komma hem på kvällen med farmor och farfar. Men som var på utflykt ringde och sa att våran bil läckte bensin så Daniel fick åka och laga den. Då tog han med tjejerna hem. Båda sov i bilen så vi får äl se när dom somnar ikväll.
Ida är väldigt nöjd med sin helg med farmor och farfar.

Inga kommentarer: