14 augusti 2009

Första dagen på Måå förskola

I morse när jag kom hem från jobbet så var alla vakna och hade ätit frukost. Ida satt och såg på TV och Klara gick omkring Medans pappa D tog en dusch så tog jag på flickorna deras kläder och fixade med lite packning som skulle med extra kläder, stövlar ja det är ju en del när man ska böra på förskolan. Efter detta så cycklade dom iväg för 1 timmes inskolning och jag gick och la mig.

När jag vaknade vi 12 så var behov av att kissa och så var jag så nyfiken på hur det hade gått med inskolningen. Det hade gått super bra 1 timma blev till nästan 3. Dom gick hem när Klara gick och rykte i grinden ut från förskolan hon var trött och hungrig tydligen. Så inskolnings tiderna blev ändrade i morgon blir det 9.30-11.15.
När min nyfikenhet stillats så gick jag och la mig för att sova igen.

Tjejerna på väg till förskolan.
När jag vaknade så kom mormor på besök med namnsdags present till Klara (det var Klara i onsdags) en ny djurbok undra om det finns fler att få tag på hon har många nu.. Och hon älskar dem. Och båda tjejerna fick nya fina lakan til sina sängar också.. Mormor stannande och lekte att "vi ska gå till stranden" tyckte Ida. När mormor gick åt vi middag och sedan blev det lek hos grannarna tills det var dax att sova för två trötta tjejer.

Nu är jag på jobbet igen och vi har haft super mycket att göra men nu har det lugnat sig.. Vi får se vad som händer resten av natten.

Inga kommentarer: