18 augusti 2009

Härliga soliga tisdag

Idag har tjejerna varit själva på förskolan. Daniel lämnade dem och gick sedan hem till en jobbar kompis som bor nära förskolan och fikade. När han hämtade dem senare så hade allt gått så bra.

När dom sedan kom hem så åt vi lunch och sedan la sig Klara och Jag och Ida hade lite vila.. Det tar på krafteran att börja förskolan. Efter detta så åkte jag och storhandlade på Coop dit Roland kom och hjälpte till. Han var nog lite sällskapsjuk kan man säga. När vi kom tillbaka till fjärås var hela tomten full av barn Idas kompis Alice var på besök och grannarna var också där. Ida och Alice har väldigt roligt ihop.

Vid 17 tiden var båda tjejerna helt slut. Vi gick in och åt middag och efter det blev det barnpogram. Jag läste för Klara och sedan somnade hon med en gång. Ida och farfar läste ihop sedan somnade hon gott också.

Jag och Nettan hade ju bestämt att vi skulle gå rundan idag också så det var skorna på och ut och gå. När vi sedan sitter och pratar utanför kommer Daniel ut med Klara som sovit mycket oroligt sedan jag gick. Det är mycket för den lilla att börja på förskolan. Så nu sitter hon och jag här men nu ska hon gå och lägga sig igen.. Hoppas hon sover resten av natten nu..
I morgon lämna tjejerna på förskolan. Vi ska gå och fika och mysa och vara Karin och Daniel inte mamma och pappa..På Torsdag börjar Daniel jobba igen..

Inga kommentarer: