09 augusti 2009

Jobb helgen till ända..

På bion i fredags Ida satt still och åt popcorn och drack cola. Sofi och Jonna var också med.


Efter bion så packade Daniel, Ida och Klara sina väskor för en övernattning i Stugan. Jag körde ner dem och efter en fika så åkte jag hem igen för att vila lite innan jobbet.
Nu mer är det 3,6 mil till jobbet går på 25 minuter.

Natten var lugn och tur var väl det det va många som jag ville prata med eftersom jag inte sett dem på länge. Hem och sov till halv två tror jag tog det lungt hemma och körde sedan ner till stugan igen där middag och hämtning av familjen stog på schemat. Familjen hade haft det toppen med mycket lek, Jonna med familj hade kommit på lördagen så det hade blivit bad i sjön m.m.

Vi körde hem och nattade barnen sedan bar det av till jobbet igen för en lung natt fram till kl 05 då det hände en hel del. Tidigare på natten hade jag kört upp med två snitt mammor så jag fick se två små nyfödda tjejer.

Idag så har jag sovit medans Daniel och barnen har varit hos mats och Carina och badat i deras pool. Mycket nöjda tjejer kom hem på eftermiddagen men mycket trötta.




Ett kort från i sommras när vi var och hälsade på Kina i hennes stuga. Just den stugan var min farfars pappas stuga. Så Ida och Klara är den 5 generationen Ödmans som varit i stugan.

Inga kommentarer: