15 augusti 2009

Rolig fredag...

Som dag 1 tycket tjejerna om besöket på förskolan igår också. När jag vaknat så åkte jag och Ida till Sofi,Jonna och Elsa och hälsade på en snabbis mycket uppskattat, dom leker så bra just nu tjejerna. Andledningen att det blev en sabbis var för att vi skulle träffa Hugo på lekplatsen. Det var ju längesedan dom lekte.
När vi var där så ringde Jenny Adams mamma och det blev bestämt att dom skulle komma hem till oss på grillning och lek.

Så en sväng förbi Coop innan vi åkte hem och Ida fick en mackaglass som hon kallar glassen för. När vi kom hem tog Daniel barnen så jag kunde börja med maten. Dom var över hos grannarna och lekte och åt körsbär.. Dom har väldigt många men det är en sur sort men Klara älskar dem.

Gott tycker Klara
När Adam med familj kom så var det mycket lek och god grillad mat. Vi var ute och plockade äpplen och gjorde en god paj också. Klockan 22 då dom åkte hem och Ida somnade på 1 sek hon var helt slut.. Inte kort där efter somnade jag på leka snabb tid.

Kompisarna hoppar

kan nog bli ett par pajer i år..

Jennys mage undrar vem som bor där inne den 16 september får vi veta..


Idag så bär det av till stugan för kräftskiva det ska bli så gott en och annna kantarell kanske jag kan få ätit också Roland och Birgitta plockade 7 liter igår....Dom har redan plockat mer än 10 liter iår tror jag...

Inga kommentarer: